fredag den 9. maj 2014

Voksen-hood..

I disse dage går jeg og kommer til den erkendelse, at jeg vist efterhånden er det man vil kalde "en voksen".. Bevares, jeg er da også 27 år (snart 28, suk), så det er vel som sådan også på sin plads, at rende rundt og være voksen. Det gør mig som sådan heller ikke noget.. Men, så bare alligevel, ikk'!?

Sådan rent biologisk er man i princippet vel voksen, når man er kønsmoden.
Dvs. da jeg var 11.. Think not.

Juridisk voksen er man, når man er fyldt 18, og derfor pr. definition kan/bør være(!?) uafhængig og ansvarlig. Think heller not.

På det mere sociale og humane plan kan jeg dog vist ikke komme udenom at kalde mig voksen...

Herunder får I derfor min "JEG- ER-HELT-SIKKERT-VOKSEN-TOP-10"..

  1. Jeg er nogens mor. MOR! (jo jo, det ku' jeg jo så - i princippet! - være blevet som 11-årig. Men det blev jeg ikke. Og, det ER da voksent, at være nogens mor. Så siger man ting som - "fordi mor siger det. Mor er voksen. Man skal lytte til de voksne, de voksne bestemmer nemlig". Ja, det siger vi så ikke endnu. Faktisk er det også mest som om, at det er Agnes der bestemmer mest herhjemme for tiden..)
  2. Jeg har et (voksen)job, tjener mine egne penge og bor sammen med min kæreste i vores fællesindkøbte andelslejlighed.. (enough said)
  3. Jeg har et vitrineskab fyld med porcelæn, og jeg påtænker at påbegynde at samle nyt service fra Royal Copenhagen (det' bare så dyyyyrt!)
  4. Min sofa har rødvinspletter frem for skjolder af spildt Mokaï og slavevodka, samt pletter af gylp og ikke bræk..
  5. Jeg har idag smidt alle mine gamle g-strengs-trusser ud. ALLE. (og jeg prøvede ikke engang lige et par på, for at se, om jeg stadig ku' passe dem, for.. Let's face it - de ER jo ikke behagelige!)
  6. Jeg har også smidt alle BH'er størrelse C-skål og derunder i en pose og op på loftet (og nej, jeg har ikke været ved kirurg og fået ny barm. Jeg er bare blevet mor - og dét er som sagt ret voksent. Øv.)
  7. Jeg føler ikke, at jeg laver stort andet end at vaske op, passe bebs, vaske og ordne tøj, rydde op, handle, lave mad, passe bebs, gøre rent, passe bebs.. (Vokseeeent)
  8. Jeg står altid tidligt op. 
  9. Jeg har ikke været fuld i virkelig længe.. Og da jeg så endelig var det sidst, var det kun i øl. (jeg blandede ikke og blev kun "fornuftsfuld")
  10. På mit køleskab hænger der bryllupsinvitationer, takkekort og indbydelse til 3-års fødselsdag.. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar