tirsdag den 6. maj 2014

En morgenmadssituation..

Det dage som idag, at jeg "kommer i tanken om", at jeg har en baby. Og at jeg desuden bor på 4. sal (og at babys klapvogn står i kælderen, ergo bli'r det en slags 5. sal.)..
Dage som idag, hvor vi ikke har noget morgenmad. Suk. Eller, faktisk har vi både müsli og havregryn, men vi har ingen mælk.. Eller yoghurt. Eller brød. Og normalt ville jeg så bare lige ha' lavet en afstikker til nærliggende Netto og handlet (normalt ville jeg ha' været på arbejde, men.. lad nu det ligge). Men pludselig er en afstikker til Netto ikke bare lige en lille afstikker. Næh, det er en slags udflugt. Og en småbesværlig en af slagsen.

Nå, men altså.. Man kan vel altid finde ét eller andet. Jeg fandt to pitabrød - de fungerede fint med ost og marmelade i. Og kaffe kræver jo heldigvis ikke andet end vand fra hanen (og kaffepulver). Så trods seriøs morgenmadskrise, tror jeg, jeg overlever. På et hængende hår.

For, morgenmad ER jo dagens vigtigste måltid, ikk'!?
(Agnes fik desuden den sidste halve banan og resten af risgrøden.. Hun var heldig. Idag.)

Agnes blev en smule ked, da det gik for langsomt med grøden. 
Hun havde/har dog endnu ikke tankevirksomhed nok til at ta' poseclipsen (dagens hit-legetøj) ud af munden, således at moderen måske ku' ha' fremskyndet processen.. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar