onsdag den 28. maj 2014

En ferieberetning, vol. 3.

og lidt om tandlæger og 9000kr..


Klokken er 22.08 og Agnes sover, ergo har jeg overtaget bloggen igen og klarer den tredje ferieberetning. 

Efter hjemkomsten fra Kos fredag eftermiddag, satte vi snuden mod Haderslev - hjem til (mor)mor og (mor)far. Her tog vi, sammen med morbror Thomas og hans bonusbørn, til Gram Slot, hvor der var stor havemesse og kanon lækkert vejr. Dejlig dag (hvor største optur dog var diverse pølse- samt chokoladesmagsprøver og ikke rhododendronnbede og blomsteranretninger, hvis man spørger Agnes' far).. 

Gram Slot
De flagede for vores besøg i Gram By.

Søndag formiddag drog vi endnu længere sydpå for at besøge farmor og farfar i Sønderborg.  Det var også ren hygge, og selvom vi så snart Kos-ferien var slut, klippede vores neongrønne all-inclusive armbånd blev det langt fra en kold tyrker vi tog, hvad madservering m.m. angik! 

Mandagen havde vi sat af til at tilbringe i Flensborg, fra 8 morgen til minimum 15.30 eftermiddag, da jeg havde tandlægetid. Men vi blev gladeligt overraskede, da den umiddelbart erfarne tandlæge tog et hurtigt kig indenbords til gebisset og hurtigt konstaterede, at det ville være noget pjat og så ganske overflødigt at proppe en krone på min tand. Nå da!? Javel.. Over-ras-kel-se! 
Hvorfor var hun så SÅ overbevisende, hvad det angik, da jeg var til tandlæge på Frederiksberg forleden..? Fæle pengehungrende tandlæge! Jeg fulgte selvfølgelig lidt op på det og stillede lidt uddybende og oplysende spørgsmål, nu jeg trods alt lå i stolen og var totalt klar til den helt store tandlægetur, men endte med at blive så ganske overbevist om, at manden vidste, hvad han talte om. Og han konkluderede anyway også, at han ikke ville begynde at sætte krone på den tand, om så hans liv afhang af det (ahr, måske ikke just, men.. Røre den med en ildtang ville han i hvert fald ikke). Så jeg var overbevist. Og 3500 kr rigere pludselig. 
9000kr faktisk, hvis man medregner den bideskinne, som jeg også havde fået et (Frederiksbergsk)prisoverslag på, men som denne halvtyske tandlæge også mente var lidt overkill, mine tænders tilstand taget i betragtning. Og jeg som ellers brød mig gevaldig godt om min Frederiksbergske tandlæge. Men ahr hva', den opfattelse bør jeg måske revurdere lidt..!? 

Nå, og hvor er Agnes så lige i alt det her? Hun sidder såmænd og ta'r en dejlig lur i sin nye klapvogn i solen på tandlægeklinikkens tagterasse sammen med sin fader (han virkede et kort øjeblik ærgerlig over kun at få lov til at sidde og slappe af med en BoBedre, et iForm-blad og en sovende datter i 5 minutter..!).

Så. således 9000 kr rigere drog vi istedet til Förder-Park og shoppede dejlige og ikke mindst billige tyskervarer i dets skønne supermarked kaldet Real (ohh, how do you not love Tyskland?!). 
Og før klokken var slagen 12 havde vi atter vendt snuden hjemad mod det sønderjyske.

Tirsdag eftermiddag genså vi atter vores skønne Frederiksberg lejlighed, og grundet det faktum, at farmor og farfar allerede idag igen har søgt vores selskab og er kommet til storbyen, er al synlig bevis på ferien slettet fra trægulvets overflade - skønt! Ellers er tendensen desværre, at sådanne ferietasker sagtens kan ligge uudpakkede hen og rode så gevaldigt i evigheder inden der bli'r taget hånd om dem.

Nu vil jeg gå ombord i tyskerchokoladen (og endnu engang udsætte præ-graviditetskroppens kommen).

Go' aften!

Der slappes af i farmor og farfars have, mens Agnes sover..
Agnes syntes også gevaldigt godt om ikke at spendere heeeele dagen i Flensborg.. 
Vi fodrer Tysker-fugl..
Agnes venter på færgen - Fynshav-Bøjden..
.. og Agnes' første tur ombord på selvsamme færge..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar