tirsdag den 13. maj 2014

Om ikke at kløjs i det..

Her til aften fik Agnes brødhapsere med leverpostej for første gang. Og det var et hit!

Jeg havde ikke lige mere kartoffel-gulerodsmos klar i køleskabet, og jeg gad ærlig talt ikke at lave noget, så vi tog den nemme udvej idag. Bortset fra, at det slet ikke var så nemt. Jeg havde nemlig en puls på mindst 180 under hele Agnes' aftensmadsmåltid, da jeg er hundeangst for, at hun skal kløjs i maden. Den er jo ikke blændet! Jeg er nok cirka lige så angst for at gi' mit barn leverpostejsmadder, som mit barn er angst for stavblenderen. Og det siger ikke så lidt! (jeg skreg dog ikke..).

Jeg er ellers overhovedet ikke en pylremor, men lige på dét punkt, da er jeg sgu. Tænk hvis jeg kvalte mit barn i leverpostej! Eller.. noget andet. I mødregruppen tuder de andre mig ørene fulde af, at babyer har udvidet opkastsrefleks. Noget med at det "center" sidder længere fremme end hos os voksne (hey! Da kaldte jeg lige mig selv voksen. Bare sår'n, og helt naturligt!). Og altså.. Hvis jeg tænker lidt rationelt, så ved jeg jo godt, at man nærmest aldrig hører om børn, der bli'r kvalt, men.. Måske er det også bare fordi hende Falck-damen ringede til mig, da jeg lå som en højgravid hvalros på sofaen, og gav mig en lang svada om, at jeg som snarlig mor burde lære baby-førstehjælp. Og det har de da et kursus om hos Falck, selvfølgelig (hvad hun glemte at fortælle var, at det koster 500kr!).
Nå men altså, denne dame talte virkeligt sin sag, og gav mig enormt dårlig samvittighed (lidt ligesom den kække Amnesty-fyr man møder i gågaden - "det er jo bare en 50'er. Det svarer til en enkelt øl en fredag aften i byen".. Ahr men altså, snak dog lige om dårlig samvittighed.. - for, jeg vil jo gerne ha' den øl. Lige netop dén øl faktisk!), og spurtge mig bl.a., hvad jeg rent fysisk ville gøre, hvis min kommende baby fik noget galt i halsen. Og så lå jeg ellers der, stor og tyk, og måtte sige.. "tjah.. vende det på hovedet? Banke det på ryggen!?".. What do I know!?

Nå men, enden på det blev, at jeg ikke lige ku' overskue situationen og sagde til damen, at jeg ikke ku' være med til at booke tid til kursus på stående fod (liggende korpus?!) - desuden var min "partner" ikke hjemme heller - men jeg ville bestemt gå ind på deres hjemmeside og undersøge det nærmere...
Det fik jeg aldrig gjort. Og jeg fik aldrig taget baby-førstehjælpskursus. Og jeg tror ærlig talt, at det er det, der gør mig så presset nu mht baby og kvælningsfarer. Forbandende Falck-dame.

Nå men altså.. Mon ikke det kan googles?! Det prøver jeg sgu lige. Det nytter jo ikke noget - Agnes kan ikke blive ved med kun at få blendet babymad og MINImale brødhapsere.

Aha! Se nu her:

 - RED DIT BARN, volume 1:

http://www.falck.dk/privat/foerstehjaelp/se-film/noget-galt-i-halsen-boern/

RED DIT BARN, volume 2:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-27900315:s%C3%A5dan-g%C3%B8r-du-n%C3%A5r-dit-barn-f%C3%A5r-maden-galt-i-halsen.html

Jaja.. Man skal sandelig ikke kimse af brødhapsere i den gale hals!

Go' aften derude, og kløjs nu ikke i det...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar