mandag den 5. maj 2014

Barsel = ventetid

Der er ventetid, og så er der forgæves ventetid...

Her til aften oplevede jeg en del forgæves ventetid. Jeg sad nemlig og ventede på søndagsfilmen på TV2. Og jeg er relativt tålmodig i min venten egentlig, for det er først her kl. 22, at jeg erfarer, at jeg af en eller anden grund bliver snydt for søndagsfilmen idag. Og hey, ku' det mon være fordi, det er mandag?! Go'daw man!

Bortset fra den forgæves ventetid, har jeg på det seneste tænkt på, at dette barsleri generelt inkluderer utrolig meget ventetid.
Om morgenen venter jeg på at bettemusen skal sove formiddagslur, når så formiddagsluren er ovre venter jeg på, at vi skal ud og lave noget blandt andre mennesker (og hvis vi ikke skal det, så venter jeg på, at vi skal!), om eftermiddagen venter jeg på, at Agnes skal sove eftermiddagslur, og herefter venter jeg så på, at far kommer hjem fra job og sidenhen venter jeg på, at lillepigen skal ha' sin nattesøvn. 
Og herefter venter jeg så forgæves på film...

Og medmindre det er tirsdag, og jeg er i mødregruppe, så venter jeg også på, at det igen skal blive tirsdag, så vi skal i mødregruppe.
Jeg venter også på, at det bli'r weekend, for så kommer (mor)mor og (mor)far. Og når de så tager hjem igen engang på søndag, så kan jeg ellers afvente farmands hjemkomst fra Barcelona engang mandag aften.. 

Det er egentlig dumt; al den venten. Hvorfor vente? Hvorfor ikke bare være, leve i nuet og hygge? Istedet for at vente..?! 

Jeg har dog til gengæld lige fået et opkald om ikke at vente oppe - farmand får overarbejde. Ja, så vil jeg da i hvert fald ikke vente på dét!

Noget, der dog er dejligt at gå og vente på er ferie. Og dét skal vi snart. Jeg venter i længsel...

"Hva' venter DU på?!"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar