søndag den 20. april 2014

Where did my contactlens go?!

For sat.. da!

Så lå Agnes og jeg lige og tumlede lidt i sengen, da hun - garanteret med vilje! - plantede et solidt spark lige på/i mit øje. Av! Udover smerten sker det dog, at min kontaktlinse forsvinder.. Et sted.. Ind i øjet.. Kan mærke at den sidder oppe under mit øjenlåg, og den er slet ikke at spotte. Den sidder nok i krumningen af mit øjeæble - på vej op mod min hjerne.. Gys.

Jeg kan huske at det er sket én gang før - engang jeg sad og skrev dansk stil. Da endte jeg med at gå i seng vel vidende, at der var en risiko, for at jeg ikke ville vågne op igen, eftersom jeg havde et fremmedlegeme på flugt i mit indre. Jeg vågnede dog op, heldigvis. Med en krøllet og slimet kontaktlinse i øjenkrogen.. Men what to do nu? Det er UTROLIGT irriterende! Måske jeg bare sku' gå ind og ta' mig endnu 8 timers søvn.. Det ku' jeg da godt dyrke. Nogen frivillige til at passe Agnes? I behøves ikke være voldsomt flinke ved hende - bare sørg for at hendes basale behov (mad, søvn, bleskift) bliver dækket, og pas på, at hun ikke kommer til skade - that will do. Jeg tror nemlig, nej, jeg VED, at hun gjorde det med vilje.. Jeg har hele morgenen forsøgt at fjerne en stor, sort fnuller fra hendes øje, og hun har ikke været glad for mig. Hævnen var sød..

Nu kan vores øjne imidlertid sympatisere med hinanden. Øv.

Og god 2. påskedag til Jer også.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar