søndag den 20. april 2014

Orange sokker..

Idag er der sket hele TO vilde(!?) ting.

1. Agnes er rykket ud af TripTrap-stolens newbornindsats - skråstolen - og over til babyindsatsen. Så nu kan hun sidde med ved bordet. Sådan rigtigt. Hun har lidt faldside, men det er jeg sikker på, at hun nok snart skal få rettet op på.

2. Vi har bestilt ferie. FE-RI-E!! Wuhhuu! Så nu skal Agnes snarligt ud på sin første flyvetur. Og hun skal flyve til Kos. I maj. Agnes' fars barsel starter i midten af maj, således at vi har to ugers overlap (åhh gru! Jeg har kun halvanden måned tilbage af min barsel, før jeg skal overlade mit lille vidunder til hendes far. Hendes far!)..
Vi har valgt den nemme løsning - et all inclusive hotel. Så skal vi satme spille noget yatzy!
Hotellet lyder fint, vejret bli'r forhåbentlig fantastisk, og vores ferielejlighed har direkte adgang til poolen - lækkeeeert! Så kan vi begge smutte i pølen, når bettemusen sover middagslur i den aircon-nedkølede lejlighed. Evt. lige svømme op i poolbaren efter en enkelt øl. Det bli'r skønno!
Hvem er misundelig!?

Inden vi kan ta' til Kos og nyde det, forhåbentligt, gode vejr, nyder vi det imidlertid herhjemme
 - det bedste påskevejr ever!
Herunder ses Agnes på græsplænen.. Første græsplænebesøg for hendes vedkommende. Bestemt ikke sidste! Hun ligner også en, der synes det er fedt!



Når Agnes ikke ligger så sødt på et tæppe på græsplænen, så bøøøøøøvler hun rundt! (hvad dét angår bli'r det godt at overlade barslen til Gorm!). Der skal helst ske noget hele tiden og der er gang i hende. Det bli'r også sværere og sværere at made bettetøsen. Modermælkserstatningen er temmelig lidt interessant, og grød og mos heller ikke helt så fedt som tidligere.. Det' som om hun har regnet ud, at det ikke bare var midlertidigt at hun blev fodret med den slags, og derfor kan hun nu ta' den lidt med ro, når mor kommer med ske og skål.. Bl.a. findes der næsten altid lige tid til at afbryde et måltid en gang eller fem med at spise en fod.. Så nu har bettemusen nærmest konstant orange strømper.. Orange hvis de spises med kartoffel-gulerods-mos i munden. Lettere gule, hvis det er æble-pære-mos..

Hurtig som jeg var, lykkedes det mig, at hive strømpen af, inden den ramte munden... 
På den måde sørger hun også selv for at holde fødderne lidt rene. Jeg finder faktisk ikke helt nær så mange fnullere mellem tæerne for tiden.. 

Så så man lige mig sidde her! 
(og jo, selv i denne position kan man faktisk godt få tæerne i munden. No problemos.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar