fredag den 4. april 2014

Luksusmor..

Vi har en ret stor gård, hvor vi bor. Den ene del er med legeplads og boldbane - i midten er et stort "skur" til skraldecontainere, og på den anden side af dette, en græsplæne, hvor der om sommeren står borde og bænke til fri afbenyttelse. Lækkert sted.
Og rundt om al dette er der fliser, hvilket medfører en lang rundkreds (oval, that is), der er super god, når man er 4 år gammel og kører rød knallert. Eller 27 år gammel og kører grøn barnevogn med skrigende baby.
- for igår var vi endnu engang ude i at prinsessen ikke ville sove. Ikke medmindre hun blev vugget i hvert fald. Så jeg endte igår med at ta' en bog og en flaske vand med ned fra 4. og placere mit legeme på en havestol i gårdens solside. Så ku' jeg sidde der og læse og slikke sol og trille barnevogn med en enkelt hånd.. Luksusmor?! Ja lidt.

Men det var nu ikke mig, jeg tænkte på som luksusmor. Næh, det var hende den anden mor. Hende der er mor til to store unger, hvoraf den ene havde en legekammerat med hjemme til leg i gården. Og hey, det er vores allesammens gård - vi skal alle være der, og ungerne også (selvom de er irriterende og larmer), that I know. Men, for hulan! Med SÅ stor en gård sku' man mene, at de tre larmede unger ku' finde et andet sted at lege; hvorfor skal det være indenfor en radius af 5-10 m af barnevognen (og mig!)?
 *skumle skumle %&/#¤!!*

Og så sidder luksusmor ellers der med sin kaffekop og smarte solbriller og slikker sol, ligesom jeg. Bortset fra, at hun altså ikke sidder og kører en barnevogn med den ene hånd, så hendes lille baby kan få bare en times middagssøvn.. Og siger hun noget til der der irriterende unger? Ikke et ord. Hvad havde der måske nu været galt i liiige at sige: "hey, unger - kan I ikke lige lege et andet sted. Ikke SÅ tæt på barnevognen?". Det sku' jo ikke være skældud. Børn er dum... Rettelse, børn tænker ikke så langt altid, så fair nok, at de ikke lige selv tænkte så vidt. De var jo også helt glade og kåde i det skønne skønne forårsvejr. Men moren! Grrr..

Syntes jo bare heller ikke, at jeg ville sige noget til dem, når nu hun sad der. Det må da være hendes opgave. Jeg bilder mig selv ind, at jeg, da jeg var 7 år gammel, havde forstand nok til at vide, at jeg sku' lege andetsteds end ved siden af en barnevogn, og, bevares, det nok også kun pga at jeg havde fået det fortalt.
Næste gang siger jeg noget.. Så kan det også være, at hun ta'r det til efterretning. Og ellers.. Så.. Så er hun bare mega træls luksusmor. Og så kan jeg glæde mig over ikke at sku' leve med hendes trælse curlingbørn. Men bevares, man må jo faktisk heller ikke skælde børn ud. For da slet ikke at tale om at hæve stemmen.

I sommers, da jeg var ret gravid, var jeg til loppemarked på Frederiksberg, da jeg pludselig bli'r slået af en lille gut på en 4-5 år. Hov, tænker jeg.. Nå, ej, det var nok bare et uheld. Kort efter ser jeg dog samme knægt slå en anden loppemarkedsgænger. Tsk tsk. Men, SÅ ta'r mor ellers også affære. Hun sætter sig på hug og siger, "ej lillemand, du må altså ikke gå og slå på folk, vel?".. What!? Sku' det nu hjælpe? Suk..
Nå, det bli'r spændende at se, hvad Agnes engang udvikler sig til, og hvordan vi selv klarer det der opdragelse.. Hun bli'r 100% af den slags børn, der skal ha' al det legetøj, de andre leger med. Sådan er hun faktisk lidt allerede. Lettere belastende ikke at ku' ha sin mad, fjernbetjeningen, PC'en, sit ugeblad osv for sig selv, faktisk..

Nå.. Men det var bare lige det, jeg ville sige.

Senere idag, skal vi hjem til faster og onkel og Agnes' lille kusine Nora - og store kusine Filippa, selvfølgelig.
Dét glæder vi os rigtig meget til. Og så skal vi ha' burger. Mums!

Må I ha' en fornøjelig weekend! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar