tirsdag den 8. april 2014

Baby på drømmehjernen


Jeg drømte en åndsvag drøm (endnu én) i nat...

Jeg var hjemme i min barndoms by hos (mor)mor og (mor)far, og var på babydate med en barndomsveninde. Vi trillede med hver vores baby (hun har ingen baby in real life) i hver vores barnevogn (sådan én har hun sandsynligvis heller ikke!), og havde det ganske fornøjeligt: Lige indtil!: Ud af busken springer 'X' - en lidt yngre barndomsveninde, der pt er gravid og just flyttet tilbage til byen med sin kæreste (det er en lille bitte by - man ved ting) - i hånden har hun en pistol,og hun beordrer min veninde til at aflevere sin barnevogn, ellers vil hun ikke tøve med at bruge sin gun. For saten altså. Det viser sig, at hende og hendes kæreste har en massiv spillegæld, og hun er ude for at skaffe moneter til at betale den af med.
Min barnevogn er dog ikke interessant. Odder-barnevognen svarer åbenbart kun til cyklernes Viva (sådan en har jeg), hvorimod min venindes barnevogn svarer til en Avenue-cykel (sådan en ville jeg ønske jeg havde!), hvorfor den som barnevogn er ret dyr, og dermed kan indbringe en god slat på det sorte barnevognsmarked.. Så afsted smutter hun med min venindes barnevogn (jeg fandt aldrig helt ud af, hvad der skete med ungen..?), og tilbage står min veninde og jeg, lettere rystede. Min veninde er ikke specielt handlekraftig, så hun tøffer bare slukøret hjemad..

Dagen efter møder jeg selv samme 'X' i den lokale 'MinKøbmand', hvor jeg truer hende med en politianmeldelse, hvis ikke barnvognen står hjemme i mine forældres carport senere samme dag. Hun fik chancen for, helt diskret, at gøre ting godt igen, og så ville vi for altid glemme alt om den lille gun-episode. Men, barnevognen dukker aldrig op, og X har nu en fæl plet på sin straffeattest (det var dog også alt, hvad politiet ville gøre ved det.(på trods af en pistol!?)). Og min veninde - hun fik forsikringspenge, og ar på sjælen.
What the f..?!

Hva' fa'en betyder sådan en drøm lige?!

Nå, hvorom alting er, jeg sov i hvert fald godt!



For sjov googlede jeg lige "tyveri af barnevogn", og der er sørme mange, der har prøvet at få en barnevogn stjålet. Det er nok ikke helt så organiseret, som cykeltyverierne i KBH, men ikke desto mindre, er der tilsyneladende også et godt marked for hæler-barnevogne. Det er satme frækt! Men nå, sådan en sag koster jo også hurtigt 5000-10.000 kr. Vores er låst godt inde! Efter at vi har måtte vinke farvel til tre fine og dyre cykler (som nogle polakker sikkert nyder godt af istedet), skal vi ikke risikere noget med barnevognen. Og modsat racercykler, så er 'Odderen' altså bare u-und-vær-lig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar