onsdag den 5. marts 2014

Ferie og barnedåbsforberedelser

Der har været lidt stille herinde.. men vi har også været foruden internet i nogle dage (vi var kommet til det der Sønderjylland!).

Her er ellers sket lidt.
Det vildeste og allermest sindsoprivende spændende (nåja.. alt er jo relativt) var tidligere idag, da Agnes for første gang vendte sig fra mave til ryg. Hurra! Vi gjorde det 4 gange i træk (herefter havde jeg ikke samvittighed til at lægge hende tilbage om på maven, når hun nu så fint havde fået sig vendt og tilmed så så glad og stolt ud). Agnes' far lå og sov, så  han så slet ikke hvordan hans lille vidunder brillierede med hendes fysiske kunnen, så vi måtte jo forsøge os igen senere, til ære for ham. Da havde hun dog imidlertid glemt det igen. Shame.

Udover at baby giver den max gas på baby-udviklings-siden (og siger "phhh!" til de såkaldte 'tigerspring' - de er heldigvis ikke rigtig noget vi (7-9-13!) bemærker. Og det er ellers grov populært, sådan at springe som en tiger og skyde skylden for babys eventuelle utilfredshed herpå), så laves der mad. Mad mad mad. Og kager. Mhh.. Til barnedåben, forstås. Selvom jeg da sagtens ku' være tilbøjelig til at lave kager også 'bare sår'n'.. Faktisk er det en kende trist at tænke på alle de kager i fryseren og så kigge ud over sofabordet, hvor der kun står kaffekopper. Ikke så meget som en bette småkage.

Men vi glæder os.. Til barnedåben. Det skal nok blive fornøjeligt. Og DMI lover godt vejr. Men, de har jo før taget fejl; har jeg hørt. Just idag fik vi til gengæld at vide, at vi IKKE kan få nøglen til forsamlingshuset på fredag, således at vi kan pynte og dække op derude på forhånd. Satens. Men så er det jo perfekt, at Agnes alligevel får os tidligt ud af fjerene. For det skal vi da nok så, på lørdag.. Det er skovløberen, der holder fødselsdag i forsamlingshuset på fredag. Skovløberen.. Ihh sgu da. Han løber rundt i den skide skov til hverdag - så ku' han da ærlig talt godt lige vælge at holde sin fødselsdag andetsteds. Bare sådan til afveksling. Men nå, det går nok. Vi har jo heldigvis tænkt os en relativt afslappet tilgang til denne barnedåb alligevel, så.. Hvis bare der er nok kage, så går det vel, hvis vi glemmer en opdækning eller to, og hvis bordpynten står lidt skævt.

Jeg vil jo allerhelst lige smide et billede eller to op, når jeg sådan skriver et langt blogindlæg, der bare er en lang sludder for en sladder. Om ikke andet, så kan et billede af bettetøsen, da peppe indlægget lidt op.
Men jeg orker det ikke.. Tror i stedet jeg laver en nem "copy-paste" og lægger et billede ind med to tykke mænd:

Thomas Skov deltog mandag i DR3-programmet 'Smerte Eksperimentet - LIVE fødslen'.

Jeg har tidligere skrevet lidt om disse to tykke mænd og deres forsøg med at sku' "føde". Sidenhen har Thomas Skov (den gravide mand med skægget) udtalt følgende:

"- Jeg har udelukkende respekt for fødende kvinder fra nu af. Der er ingen tvivl om at kvinder er det STÆRKE køn. Mænd ville aldrig kunne klare det. Men jeg må sige, at jeg ikke forstår hvorfor nogle kvinder gør det igen og igen – jeg forstår fuldt ud at jeg er enebarn."


Ved ikke helt hvor den røde tråd i dette indlæg blev af, men jeg lader lige ovenstående kommentar stå lidt..

"Det STÆRKE køn"..

(og her går vi allerede og taler om, hvornår vi skal ha' en lillebror til Agnes (ikke foreløbigt, by the way). Jeg er SÅ stærk!!)
Godnat og sov godt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar