mandag den 31. marts 2014

En dagplejers hverdag..

"Wraaaaa wraaau 'a 'a 'a wraaaa aaaaaaa"...
"Aase Aase, må vi høre musik, Aase?".. "wraaa wraa"..
"piv piv og hulk" osv..

Fra kl. 6.30 til 16.30.

Og Agnes og jeg er havnet midt i den.

Puhh..
Ja, egentlig er det jo slet ikke os, der har det hårdt. Vi kan gå ind på værelset, eller ind i stuen foran tv'et, hvor dagplejebørnene ikke kommer. Sørme glad for, at jeg kun har én. Og at hun er min!

Men det går nok; det er jo modsat også hyggeligt, at (mor)mor er hjemme, når vi sådan ferierer i Jylland.

Nu er der imidlertid bestilt billet hjem med DSB imorgen. Pyh, kan allerede få lidt sved på panden bare ved at tænke på rejsen..
Vidste I desuden, at når man skal ha' barnevogn med på toget, så skal man ringe ind og snakke med en DSB-medarbejder for at booke pladsbillet? Det fungerer såmænd egentlig ok, ikke særlig lang ventetid og overordentlig flinke telefon-mænd. Men ah, så ønsker jeg at købe orangebillet til mig selv hos manden, som jeg bestiller barnevognsplads hos. Dét kan man ikke. Orangebilletter SKAL bestilles online. Det' sgu da upraktisk. For, selvfølgelig vil jeg spare 110kr - det' li'som dyrt nok i forvejen! Så nu håber jeg bare, at det er lykkedes mig, at bestille billet til mig selv i samme vogn som barnevognen har fået plads.. Og ellers kan hun da blive nogen andres problem - så kan det være, at jeg kan få drukket min cola og læst i min bog denne gang! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar