mandag den 17. marts 2014

Hverdagsglimt..

Idag havde Agnes og jeg besøg af sundhedsplejersken.
- hun sku' fortælle os lidt om grød og mos osv. Nu har Agnes også udelukkende levet af modermælkserstatning i 4 måneder, så er det da også på tide at det stakkels pus må få lidt andet ædelse. Vi har dog faktisk snydt lidt og ladet hende få hirsegrød de seneste 14 dage.

Lækkeeeeert!

Idag fik hun tilmed en klat frugtgrød oveni den lidt smagsdiskrete hirsegrød. Ekstra lækkeeeert!
Måtte dog ty til Brugsen og købe færdiglavet frugtmos. Fy, anti-øko/helse-Tenna. Men altså, man kan bare ikke støve bløde pærer og brune bananer op derude. Li'som. Så det må blive senere på ugen. 

Til gengæld fik jeg lavet kartoffel-gulerods-mos. Lækkeeert! Næ, faktisk ikke. Det smagte ret nederen. Men som enhver god kok måtte jeg selvfølgelig prøvesmage, selvom kartoffelmos aldrig riiigtig har været et hit hos mine smagsløg. Så tænker jeg dog.. Hvad gør enhver god kok så, når denne synes, at maden er lettere øv?! Ja, for smider det ud gør jeg sgu itte! Hirsegrøden med frugtmos til gengæld - dén er sgu god! 

Den hjemmelavede mos..
(Vi gi'r det et forsøg, men tvinges skal hun ikke. Personligt har jeg stadig store traumer fra en barndom, hvor jeg blev tvunget til at spise kartofler. Hver. Dag. Suk.)

Den netop overståede weekend blev bl.a. brugt på at rydde op. Det var svært tiltrængt. 
Som i bedste boligbladsstil får I her "før og efter billeder":



Gud, hvor var det dog et uoverskueligt oprydningsprojekt. 

Og så fandt jeg tilmed disse (og flere!) sataner i mit hjem:

Sundhedsskadeligt, mon?!

... Sig mig engang, hvor i ALVERDEN kom de nullermænd fra!? Ja, jeg spørg' bare. 
Jeg sværger, de var der ikke før vi tog til Jylland. Ikke så store i hvert fald... De har på den anden side også haft fred og ro i 10 dage til at formere sig. Og det har de så gjort. Big time. Med sundhedsplejerskens besøg idag, følte jeg mig derfor svært nødsaget til at støvsuge i weekenden. Nok egentlig noget vi bør forsøge os med lidt oftere fremover.. Godt bettemusen endnu ikke kan kravle! 

Det var ikke kun lejligheden, der blev ryddet og rengjort. Agnes fik sig også et dejligt bad.. Det gjorde slangens halespids også. Den var efterhånden liiige lækker nok - med savl og gylpe-rester. Mums. 

Jeg har desuden fået blomster. Af Agnes' far. Whaaat!? Jovist, det er sandt.
 Det er såmænd bare "sovende påskeliljer" fra Fakta til en flad 5'er. Men ikke desto mindre blomster. 

Vores døde egern har fået selskab af et andet egern.. Et lille genbrugsbillede til en 20'er. Ganske godt fundet, hvis jeg selv skal sige det. Men NU skal det også være slut med dyr (døde som levende) i lejligheden!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar