mandag den 23. december 2013

Lillejuleaften

Lillejuleaftensdag brugte Agnes og jeg delvist væk fra familien, da vi kørte til Dybbøl for at hænge ud med mine veninder og Agnes' kommende yndlings babysittere. Jeg var egentlig lidt forundret over, at hendes far uden tøven lod mig tage hans skønne datter og køre afsted med hende, eftersom jeg nok ikke har kørt bil i et års tid... Men nå, det er jo lidt som at cykle. Eller.. Altså, jo overhovedet ikke faktisk. Men, I ved..

Det var super hyggeligt, og Agnes brilierede ved at vise sig fra sin allerbedste (søvnige) side. Der var en enkelt lort i bleen, men hendes mave har vist efterhånden vænnet sig til modermælkserstatningen - lidt en skam egentlig, ku ha' været fint om pigerne lige havde erfaret, hvad sådan en lille nuser pige ku' præstere af ildelugtende løjer i bleen!

Vi blev budt på go'e nybagte boller og godt med julegodter... Tilpas mængde egentlig, hvis ikke det havde været for det syn, der mødte mig, da jeg kom hjem igen..
Onkel Casper og Agnes' far har i længe snakket om at afholde flødekagesmagning. Det blev så idag - for man får jo ikke nok med godter her i juledagene..
Agnes putter hos tante Rikke
.. og leger hos Mette.
 Ja, jeg havde sgu da også forsøgt at gemme mig for de nisser!
 Og ikke mindst:
 9 forskellige flødekage m.m. Puh!
Flest julestjerner fik henholdsvis gåsebrystet, marcipansnittet og, selvfølgelig, træstammen. 
 Det er ikke meningen, at man skal dele flødekager...
Efter al den megen kage blev der pyntet juletræ..
 Af nogle altså... Andre dangderede den i sofaen.
 Næsten færdigpyntet..
Og der hænger selvfølgelig masser af lækker lækker tyskerchokolade på træet.. Sjovt nok noget "halvtyskerne" er helt pjattede med.. Så dog hellere lidt mere ris ala mande og ingen træplyndring, hvis du spørger mig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar