søndag den 8. december 2013

Besøg af onkel..

I weekenden d.7.-8. dec.

... havde vi endelig besøg af Agnes' morbror Thomas og tante Louise.
Inden da havde jeg dog for første gang ladt hende alene med hendes far og var draget til julefrokost med kollegaerne fra røntgenafdelingen fredag d. 6. dec. Ergo var det også min første gang væk fra hende... Og på trods af, at hun er noget så elskelig og dejlig, så var det altså også skønt bare at sætte sig på cyklen og ta' alene til julefrokost.
Indtil flere af mine kollegaer var dog en kende overraskede over at se mig, og jeg fik kommentarer som - "jamen, kan du godt undvære hende"?.. Og som den ravnemor jeg muligvis er, måtte jeg altså svare "ja"..! (men jeg var jo heller ikke et sekund i tvivl om, at hun var i gode hænder hos faderen). Jeg blev også af flere spurgt, om jeg havde hende med.. Med til julefrokosten!? Ahr, vel..? Så ville jeg vist for alvor være en ravnemor, eftersom jeg først joinede farmand og Agnes for natten kl.05.30! Jeg kan se dog fidusen i at ha' haft barnevognen at støtte sig til, da man sku' hjem efter festen - hvis man nu f.eks. havde benyttet sig af den frie bar. Det gjorde jeg dog ikke. Jeg holdt' mig udelukkende til cola og fadølsanlægget (hvorfor også drikke bland-selv-drinks, når der er fadølsanlæg"?) - man er vel nybagt mor! :)

Og så fik vi ellers besøg af morbror Thomas og Louise kl. 10 lørdag formiddag.. Men vi var oppe, og vi var friske. Moderen nok næsten lige så frisk som faderen, der for første gang havde taget hele nattetørnen, OG udholdt halvanden times aftengråd/pylren (lilletøsen må ha' savnet sin mor.. Eller også glemte han bare at synge Krumme...!)

Det var en rigtig hyggelig weekend med besøg. Vi lavede absolut ingenting værd at fortælle om. Men vejret indbød heller ikke just til det. En enkelt gåtur blev det til igennem Frederiksberg Have. Her havnede vi nede ved Runddelen, hvor skøjtebanen var proppet med folk - ret fjollet at skøjte rundt skulder mod skulder, når nu vi andre lige havde skøjtet os igennem hele haven, med god plads. Det var skisme glat!
Med al den laven-ingenting-tid havde Agnes til gengæld masser af tid til at lære sin morbror og tante at kende, og jeg er sikker på, at hun hyggede i armene på Louise.. :)

Vi fik også nogle rigtig fine barselsgaver - Louise var blevet sluppet alene løs i BabySam! - så nu skal Agnes' juleønskeseddel jo efterredigeres! Vi fik bl.a. bogen "Mine første år", så nu kan jeg gå i gang med at lave den "gammeldags" pandang til bloggen her. Dét bli'r hyggeligt.



 Agnes hilser på morbror og tante!

 Nissen er klar til at uddele tørre tæsk - don't mess with Agnes!

 En relativt utilfreds lille nissepige...
... og alt hvad hun ville var bare at få en flaske.
Man bli'r træt, når man har haft besøg en hel dag. Så sover man som en diva...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar