mandag den 16. december 2013

Julehygge

Vi julehygger røven ud af bukserne...


Puhh, hvor vi julehygger!
I lørdags var vi i Veksø, en bette by man kan besøge, hvis man kører med S-tog en halv times tid fra Frederiksberg... Det er desuden også et sted, hvor man kan købe hus til "kun" 2,5 mio. kr. Men så er huset også hele 130m2 stort! Det har et par af vores venner gjort, og i lørdags inviterede de os så derud til julehygge. Og det var hyggeligt. Det samme var det i går, da vi var til endnu en omgang julehygge hos nogle andre venner her på Frederiksberg. Og her til aften har farmand så ellers ladt Agnes og jeg alene for at ta' til julehygge (læs: øl på bar..) - i morgen gør jeg dog det samme med mine kollegaer, så han sku' selvfølgelig ha' lov! ;)

Tidligere i dag har farmand været en tur i butikker alene for at få klaret lidt julegaver - imens var Agnes og jeg på tur med barnevognen. Turen førte os bl.a. til kirkegården, hvor vi stødte på dette lettere usmagelige, men ikke desto mindre udmærkede, forsøg på at lave julehygge på kirkegården:


Det er dog alligevel væsentligt pænere end det træ, vores venner i går kunne fremvise. Det var ca. samme størrelse som dette, og det var ligeså bredt, som det var højt. Meget lidt symmetrisk, og stjernen hang på en knækket top.. Det kunne farmand selvfølgelig ikke la' gå uset forbi, og inden dagen var omme, havde han fikset det! Man er vel handyman, i alle situationer! Han spottede også, at træet faktisk havde to stammer og to toppe.. Et typisk 2. sorterings træ, der kun lige til nøds ville blive accepteret som brug til pyntegran hjemme i Marstrup, Jylland. På Frederiksberg, derimod, blev det solgt til 250 kr. Som den dårlige blogger jeg er, fik jeg desværre ikke taget noget billede af vidunderet..

Vi udnyttede selvfølgelig også, at vi ikke havde farmand med på gåtur og tog i Netto på spotvare-shopping (man ved aldrig, hvornår der er gode "gule priser"!). Det elsker Agnes heldigvis ligeså meget som mig. Det blev til lidt julegaver og til den sidste pakkekalender-gave til farmand. Han får gaven i morgen, og han kommer til at KNUS-elske den. Helt sikkert 20kr givet godt ud. Tak Netto.
 Efter "gul pris"-spotting er man lettere kvæstet og kan snildt sove videre i Voksien, selvom man er blevet slæbt ud af barnevognen og op på 4. sal.
Jeg fik dette skønne billede tilsendt i dag...
- Agnes' første selfie!
(kom igen Helle T. Du har muligvis Obama, men jeg har Agnes!)


Og så glæder vi os ellers alle tre bare til at ta' til Jylland og hjem til bedsteforældrene på onsdag...
Til endnu mere julehygge!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar