tirsdag den 24. juni 2014

"Sig mig, venter du dig en lille en?"...

... "Naaarj, jeg er iiikke graviiid... Jeg er bare tyk! (for sat.. da også!!)"..

Tyk tyk tyk tyk tyk, IKKE gravid. Bare tyk. Nå.

Hvis dette spørgen bliver ved som nu, må jeg fremover forvente i snit hver 4. dag, at blive spurgt, hvorvidt jeg er gravid. Det forestiller jeg mig, at jeg bli'r temmelig træt af i længden. Faktisk er jeg allerede en kende irriteret over det, som det er nu..
Sig mig, er det virkelig noget, der hænder for alle tykke mennesker? Eller er det bare mit abdominal-omfang der er useriøst stort sammenlignet med resten af mit korpus!? (det mener Tante Alice)..

Nå men, hvorom alting er, så tog jeg tyren ved hornene, meldte mig ind i arbejdspladsens træningscenter og gjorde noget ved det igår. Nemlig. Men jeg er fanderme stadig tyk! Suk.. Bli'r nok nødt til at ta' en tur på løbebåndet igen imorgen (og mange mange gange derudover).

.. og, så er det sgu egentlig også strengt, at der er kage- og ferieslik på næsten daglig basis ude på den der arbejdsplads. Altså. Det ER ikke nemt at være en postgravid kvinde på kur.

Noget andet er - jeg tog mig selv i, da det gik op for de(n) spørgende part, at jeg ikke var gravid, at sige noget i stil med "men jeg har en lille en på 7 måneder derhjemme".. Ikke så meget for at undskylde maven egentlig - DE kan jo da være ligeglade, og mig selv narrer jeg altså ikke. Agnes er 7 måneder - mit abdominal omfang kan vist ikke udelukkende klandres hende længere.. Tror måske jeg siger det, så de ikke skal føle sig så skidt tilpas ved at ha' spurgt en IKKE-gravid kvinde, om hun er gravid (don't ever do that!!!).. Og, det er sgu da for dumt. Faktisk bør de mennesker i dén grad svælge i deres dårlige samvittighed istedet.
Næste gang (og sådan en bli'r der desværre nok..), SÅ skuler jeg bare olmt på dem og siger "nej!".


Ingen kommentarer:

Send en kommentar