torsdag den 12. juni 2014

fødselsdagsfestivas og natteskrigeri

Yup, det ER et Star Wars-kort. Don't ask me why! Men i det mindste VAR der et kort:)
Så for søren, så havde Prinsgemalen rigtignok 80 års fødselsdag igår, og busserne i København og på Frederiksberg flagede det bedste de havde lært for ham. Nah, think again! Det var sgu da for MIG!! JEG havde fødselsdag også. Vejret til gengæld, det skyldtes nok prinsgemalen. Tusinde tak for regn, Henri! 

Nå men altså, trods regnvejr og en overskyet himmel igår, så havde jeg en så ganske udemærket fødselsdag.

Agnes havde valgt, at hun ville fejret mig tidligt med masser af klynk og skrig, hvorfor hun stod op allerede en gang omkring 01.00 for først at falde til ro igen kl. 02.30. SÅ irriterende!!!
Så regner man en smule på det, og tænker, at bettemusen har mistet halvanden times søvn, oftest står hun op omkring kl. 7.00.. - ergo må hun da ku' sove til 8.30 denne morgen. Som minimum kl.8.00 bare. Nope, hun ødelagde ligningen fuldstændig og kvitterede med at stå op kl. 05.50. 
Tusinde tak for 3½ times søvn, Agnes, det var pænt af dig. 
Heldigvis stod faderen op med trunten og ind kom de og vækkede mig en time senere (så fik jeg trods alt hele 4½ time på søvnkontoen!) med flag og fødselsdagssang. Og morgenbordet var dækket med blomster (yay!), flag og nybagte boller (manden havde lavet hjemmebagte, koldthævede boller med kardemomme. Halløj). SÅ fint.

Og fødselsdagsgaven var en telefon.. Men det vidste jeg jo godt. Tak onkel Casper. 

Vi er nu begge ikke længere iPhone- mennesker, men det nye vidunder er bestemt rigtig fint, og den lettere dyre gave begrundede farmand med, at jeg burde ha' mulighed for at ta' nogle bedre billeder af vores skrigende vidunder. Og han har da så fuldstændig ret! ;)
Nu har jeg desuden både hentet apps som SnapChat og Instagram (har I andre også hørt om det!?). Jeg er så hip and happening nu. Skal bare liiiige finde ud af hvordan det virker. 

Nå men, egentlig havde jeg igår både haft planer om brunch og frokost downtown KBH i det gode sommervejr, det sku' blive, men.. Bettemusen faldt i søvn i sin seng kl.9.00 og sov 3½ time (det manglede da virkelig også bare!), farmand tog til allergilægen til sit vanlige stik, og alene var jeg. Uden mulighed for at slæbe familien til brunch. Til gengæld med god mulighed for at indhente tabt søvn på sofaen! Og det gode sommervejr valgte jo desuden at holde fridag. 

Det eneste aktive vi foretog os uden for lejligheden blev en gåtur i regnen. Jeg fik lokket farmand med til Valby til et kig-ind i Mødrehjælpen. Der var lukket.. For sat.. altså! Nå men, så fortsatte vi gåturen gennem Søndermarken og kirkegården og havde en dejlig gåtur. Farmanden fik desuden halvt arrangeret at familien (hans) burde få sig et familiegravsted (engang ud i fjern fremtid, selvfølgelig) samt et våbenskjold. Snak da lige om fornem Frederiksbergborger der! Lidt grotesk tanke også, synes jeg.. Jeg fik allernådigst lov til at må benytte mig af stedet (engang i fjeeeern fjern fremtid!), men først efter en prøveperiode på 20-30 år (jeg er jo IKKE gift ind i denne familie, ej heller har jeg planer om at ta' familienavnet, hvis et giftermål alligevel engang skulle bli' en realitet). Nå men.. Fin tur.

Hjemme igen stod den på kartoffelmos til Agnes og pizzaer fra Pronto's til farmand og jeg. Overdådigt fødselsdagsmåltid, I tell you. Med cola og køkkenrulle og alt muligt! Ja, kom ikke her Henri - stik dén måske. Dig og dine franske kokke..

Nåh men, skøn dag såmænd.. Som selvføøøølgelig sluttede af med at Agnes vågnede kl.23 og opdagede, at hun næsten var gået glip af al festivasen.Så hun stak i et hyl og holdt det kørende ca. 2 timer. 
Tak, igen, Agnes. 
Og tilbage står farmand og jeg helt paffe og forstår ikke, hvad det er, der stikker vores Frk. Evigglad.
Er det en prut på tværs? Skal hun kaste op? Er det et eller andet tigersprings-halløj? Er det tænder? 
Jeg håber på tænder... Og krydser fingre for, at de i så fald gror djævelsk hurtigt! 

Idag har vi købt gave til kusine Nora, som vi skal til barnedåb ved på søndag. Været ude forbi mit job og vise bettemusen frem og hente en gratis kravlegård/babybur samt haft besøg af søde venner til pulled pork burger og is (som faderen åbenbart havde onduleret 1/3 af allerede..?! Han har det hårdt på barsel tilsyneladende!).. 

Posten kom forbi og havde en pakke med. Men der var ikke engang
en fødselsdagsgave, men derimod en gratis pakke fået igennem bloggen
'barewunderbar'.
Jeg sku' bare skrive min adresse engang, og det gjorde jeg så.
Og hey, hvem kan måske ikke altid bruge et par multivitamin!?
Vi pakkede Agnes under regnslag og stod i lå under træerne i Søndermarken.
Den overdådige fødselsdagsmiddag.
Smagte skønt skønt skønt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar