lørdag den 7. juni 2014

Afsavn..

... men ikke så meget, at det ikke er skøøønt at være tilbage på arbejde (og jeg kan stadig finde ud af det! Til dels..)

Ahh, jeg kommer ud. Jeg foretager mig noget praktisk. Jeg anvender mit fag og min viden. Og ikke mindst: jeg snakker med andre voksne mennesker. Og det er fedt!

Om morgenen, til gengæld, da er det knapt så fedt. Ikke fordi vækkeuret ringer kl. 06.00, for jeg er såmænd og desværre vant til at stå tidligt op, men fordi det lige netop om morgenen er liiidt trælst. Det er ikke rigtig sjovt at kramme farvel og efterlade hende hos faderen "kun". Selvom han er god, ja sikkert (næsten) lige så god som mig, så kan jeg ikke lade være med at føle, at jeg svigter hende en lille smule, når jeg ta'r mine ting og går.
Men nå, nu er det søndag, jeg har været på arbejde 6 dage i træk (only 3 to go, og så har jeg 5 fridage! hvilke kommer til at inkludere både fødselsdag (MIN) og barnedåb. Dejligt.) og bettemusen både ligner sig selv og opfører sig som sig selv. Og faktisk ærgrer jeg mig pt mest af alt bare over, at jeg ikke rigtig har noget på ham faderen ang. det her barsels noget. Absolut ingen gode historier at fortælle om "mand på barsel", når jeg skal mødes med mødregruppen på tirsdag. Det er jo direkte kedeligt!

Faktisk har de både været i ZOO (Agnes' første tur. Og så uden mig!!), sammen med faster og de to kusiner, ude at fodre ænder i Frederiksberg Have, en tur med S-toget, og i fredags havde han arrangeret grill hos noget familie i Rødovre. Og hver dag har jeg modtaget "dagens billede" af vidunderet. OG han har stået for aftensmaden de fleste af dagene..
Så jeg kan vel knapt nok tillade mig at klage (satens).

En klage lige pt er dog, at han stadig ligger i sengen og snuer, selvom det er/var hans morgen - min nat, HANS morgen! Strengt strengt strengt. Så så man bare lige farmand blive liggende i sengen, urokkelig som en klippe, på trods af både spark og slag til ryg, og sludren og skrigen en masse fra hans yngel. Men nå, så vil jeg da glæde mig ekstra meget til den kommende nat, hvor han både får natten OG morgenen. Åbenbart. Og når nu jeg skriver "får natten", så mener jeg selvfølgelig "får æren af Agnes for natten".. Ha.

Om Agnes' færden kan jeg nu af gode grunde ikke berette så meget..
Dog er hun blevet mega god til at baglænskravle. Hun ligger på maven, ser alle de spændende legesager, der ligger foran hende, bliver glad og ivrig, spjætter med arme og ben, og bakker baglæns. Væk fra legetøjet. Det er bare for dumt.
Satser på, at hun snarligt når til samme konklusion og får lært sig selv at kravle FREMad.. Man kan se, at det er SÅ tæt på. Tænk engang, en baby der kan kravle! Hvad bli'r det næste ikke?! En baby der kan gå måske? (probably..)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar