mandag den 22. september 2014

Weekend uden far

Så blev det mandag aften, og weekenden er vel overstået. 

Og overstået er netop, hvad den er, og det er faktisk tilnærmelsesvis ret rart. For hun trækker fanderme tænder ud. Ja, det beklagede jeg mig vist egentlig også over lørdag aften.. Men altså, søndag var også bare lidt streng, ikk'!?

Faderen var på arbejde fra kl. 09.00-17.00 (yup, heeele dagen), så Agnes og jeg nød hinandens selskab. Lige indtil det var tid til middagslur i hvert fald. Da nød jeg ikke længere hendes selskab med samme entusiasme. Tværtimod. 
Jeg havde planlagt det så godt. Hun faldt i søvn i barnevognen kl.12.15, så skulle hun gerne sove i et par timer, mens jeg tog en slapper og en bid brød. Klokken 13.30 ville jeg dog gribe babykaretten og vende den med Domus Vista, hvor vi skulle til åbenthus-arrangement på et fint lille rækkehus. 

Agnes valgte dog en lidt anden tilgang til min ellers fremragende plan. Efter ca. 40 min og på sekundet, hvor jeg skulle nyde første mundfuld af min rugbrødsmad, satte hun i skrig.. 
For helv..%/"(#!!
Ned fra skide 4. sal for at vugge barnevogn, og skule ondt ondt ondt til Valdemar (who ever that is..), der bare ikke kunne gå forbi den røde motorcykel uden liiiige at trille den en larmende tur forbi min halvt-sovende bebs. Åhh, lykken ved et gårdmiljø i byen. Nå men, Agnes faldt i søvn, og jeg fandt igen vej til de tyndere luftlag og mine rugbrødsmadder.. Én bid, nåede jeg, én bid. Og så skreg den lille djævel igen. Forbandet. 

Så planen om stilfærdig hygge i eget selskab blev droppet, og vi satte kurs mod åbenhus en anelse før tid.. 
Well.. Rækkehus på 123m2 med lille bitte have for den nette sum af 3.250.000 kr. 
Hvad kan jeg sige..? Andet end - jeg vil forfærdeligt gerne ned fra 4. sal!!

Men hey altså, 3.2 mio for et rækkehus på Frederiksberg - det er ikke hver dag, at man ser det, og der var skisme også mange folk med på en lurer. 

Hverken jeg eller Agnes var dog overbeviste, og vi travede hjem igen. Uden nyt rækkehus på hånden. 

Jeg ku' til gengæld ikke helt lige lade være med at lure på, hvad man mon kan få af huse til omkring 3.000.000kr i min hjemby Haderslev. 

Et lille udpluk:

For 2.995.000:

Eller..

  • Hus på 128m2 med "stor lukket have på 1975 kvm - direkte adgang til Haderslev Dam og med egen badebro"... http://www.boliga.dk/bolig/98567777                                               

Fanderme en skam den slags huse ikke fåes til den slags penge på Frederiksberg. Øv.


Vi har dog en lille have. trods alt, og det nød Agnes igår..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar