mandag den 15. september 2014

Farvel til stenalderhulen..

Så! Så skete det. Dagen, hvor vi igen fik bredbånd og tv-pakke. Nu har vi virkelig også levet i en stenalderhule længe nok! Grammofonen har stået for musikken, og gammeldags (nåja, relativt gammeldags) antenne, trukket fra tv og parkeret i vinduet, har bidraget med DR-kanaler.. 

Så nu kan der blogges lidt igen... Har flere gange tænkt på, at "aha! Dét kan jeg da lige skrive om på bloggen".. Men no can do med no internet. Og nu er det meste af det i mellemtiden blevet sådan lidt halvgamle og ligegyldige baby-nyheder.

Vi har været i Legoland siden sidst; sammen med Agnes' faster og onkel, farmor og farfar og 4 grandkusiner/fætre med deres forældre. Det var sjov. 
Agnes' far og jeg kiggede på hinanden og konkluderede, at  - puhh.. nu var vi også en af de der 'børnefamilier', der ta'r deres afkom med i Legoland.. Voksent! Bortset fra, at lige lidt tid endnu er det trods alt nok stadig mest Agnes, der er med os i Legoland, og ikke omvendt.



Desuden er Agnes' far startet på arbejde. Slut på dén barsel! Han havde tidligere udtalt, at han ikke helt ku' forstå, hvad jeg møffede over, da jeg synes det var lidt trist, at min barsel var slut, når nu jeg glædede mig sår'n til at starte arbejde. Meen.. Så indrømmede han faktisk, at han syntes, det var en kende mærkeligt og lidt trist måske. Den tanke holdt nok ca. 2 timer indtil han igen sad på kontoret og havde en babyfri-fest blandt jævnaldrende kollegaer med fuldt udviklede sprogfærdigheder og evnen til selv at gå og tørre røv. Selvom han er helt pjattet med bettemusen, er han vist jævnt tilfreds med at barslen er overstået.

Jeg derimod har taget ferie. Ja for, Agnes er jo ikke startet vuggestue endnu. Og mon ikke børneforsorgen (og underboen - ja, hun er sgu lidt snerpet!) ville kigge forbi, hvis vi lod Agnes alene, mens vi begge drog afsted på arbejde. 
Imorgen dog. Imorgen sker det - da starter bettemusen i vuggestue. Og vi glæææææder os BIG time! 
Nogle gange møffer hun rundt herhjemme. Hun får mad, søvn og en tør røv, og alligevel er hun mega møfferen. Tror hun keder sig, faktisk.. For straks vi ta'r ned i Lindevangsparken og leger, gynger og spiser sand sammen med de andre børn, så har hun er fest og er den gladeste og dejligste baby. 
Så, vuggestue here we come!  

Agnes leger på legepladsen i Lindevangsparken..

Hun er SÅ meget min datter. 
Jeg var i køkkenet et øjeblik og *haps!*, så var hun igang med chokoladekiksene. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar