mandag den 1. september 2014

Dagen, hvor Agnes gled i sit eget tis...

Hold nu op, hvor er det længe siden, at jeg har skrevet noget herinde.

Men det er altså også bare fordi, jeg er så forbandet træt altid, når vi når til aften. Der er såmænd ellers nok at berette om. Ikke sådan vilde og exciting news, men bare sådanne mor/baby/familie-beretninger fra agurkertid.. 
Tror jeg forsøger mig med lidt (lang) punktfortælling..

* Jeg var jo selv hjemme i 5 dage forleden. Og jeg nåede faktisk en del på min to-do-liste. Jeg fik sågar malet mit vitrineskab! Nu står det og pynter så nydeligt under et lag grundmaling. For nåede jo ikke at blive færdig, før der var baby i hytten igen. Men, some day..

* Den rare mand i Flügger-butikken, hvor jeg købte maling til føromtalte skab, har forhåbentlig lært aldrig mere at lykønske en kvinde med hendes graviditet, medmindre at han er 110% sikker i sin sag. I hvert fald blev jeg lidt stram i betrækket, da han sagde - "nåh.. Og du skal så snart nedkomme?!".
Nedkomme!?! Ja, det sku' da så kun være med en ordentlig verbal skideballe! Suk.
Jeg fik desuden 15% rabat på mit køb.

* Efter Agnes' og faderens hjemkomst fra det mørke Jylland blev jeg mødt af store smil og grin fra baby-4-tand. Dejligt!
Dog måtte faderen skuffe mig, da han sagde noget i stil med: "jeg beklager skat, men jeg tror faktisk ikke, at hun har savnet dig". Hmpfr!
Men altså.. Selvfølgelig har hun det, lidt. Hun er bare enormt omstillingsparat, nem og medgørlig. Det skar lidt i mit hjerte, men det er jo også bare mega fedt, at hun kan passes ude uden problemer.

* Sidste fredag, d. 22.08, rykkede vi Agnes' seng ind på hendes eget værelse, og der sov hun trygt og godt fra kl.20.15-07.00 den første nat.. Sejt nok.

* Onsdag til torsdag i denne uge havde Agnes' far forladt os til fordel for at sejle speedbåden tilbage til Hørup Havn. Han var afsted sammen med Onkel Casper og Rune, og de havde vist en fin tur. Herhjemme kæmpede vi bravt mod kedsomheden imens.
Åhh, kom midt-september, du søde vuggestuetid.. Hun er SÅ klar! Forhåbentlig..

* I dag var vi på ærinde-gåtur rundt omkring på Frederiksberg. Det blev bl.a. til et smut på loppemarked, i TDC-butik (we have no tv and no internet. Say whaaat?!? .. det har vi dog snart igen!) og så vi var halvt om halvt med til Agnes' (og min!) første gay-parade (Copenhagen Pride), da vi blev fanget i 'optøjerne' dér, midt på Frederiksberg.

* Det var også i dag, at Agnes gled i sit eget tis og knaldede øjenbrynet ned i sofabordet.
Nogle gange er vi lidt glemsomme, kald os bare forældre-novicer, og så glemmer vi at skifte Agnes' ble (her snakker vi selvfølgelig ikke ved 'brun alarm').. Ligesom idag. Da jeg endelig huskede det var den stor og tung og øgede vel ca. 1/4 til den stakkels piges samlede kropsvægt! Derfor syntes jeg også lige, at hun sku' ha' lov at gå lidt med numsen bar. Det varede ca. 1/2 min, og så havde hun ellers både tisset en ordentlig tår på stuegulvet samt gledet i det til tonerne af Billy Joel (hun er en danse-mus!).
Do not dance, where you pee.

"Av mit øjenbryn"..
"Men fuck nu det, når jeg er så mega tjekket med solbriller!
(mega pinligt at fortælle, at jeg li'som gled i mit eget tis jo...)"


(Indlægget er skrevet lørdag d.30.08.14, men først udgivet nu grundet manglende internet-forbindelse...)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar