fredag den 29. november 2013

Jul på Frederiksberg

Det kan være svært at nå at julepynte og bage julesmåkager med en lille tidskrævende pige i hjemmet, har jeg erfaret.

Pebernødderne blev lavet over to dage (dej den ene, formet og bagt den anden..), og Agnes måtte med i køkkenet. Min mor havde sagt, at jeg som minimum burde 4-doble portionen, hvis vi skulle ha' tilnærmelsesvis nok... Gud, sikke et arbejde! Så forstår jeg da, hvorfor hun altid satte os børn i sving med at hjælpe derhjemme før i tiden!.. Helt sikkert en tjans for den engang større Agnes.

Jeg havde desuden besluttet at pynte hjemmet tidligt i år, så vi ku' nå at nyde det lidt, da vi drager mod Jylland allerede midt i december.. Planen var at pynten sku' ha' været oppe i sidste weekend, da vi holdte fødselsdage.. Ligesom planen faktisk også var at pebernødderne sku' ha' været lavet for en uge siden. Tjah.. Ting ta'r tid.

Men NU er der både julepynt en masse OG pebernødder (også en masse, for en stund..). Yay!

Glædelig 1. december-weekend! :)


 
Agnes og hendes krybbe blev trillet ud i køkkenet, så Tenna ku' få lavet pebernødsdej.
Hun ligner umiddelbart en, der tror, hun får lov til at smage.. Øv bøv.


Det resulterede i temmelig mange pebernødder...! 


Farmands militærnisse - flot malet af oldemor Didde - den skulle bare ha' en central plads (og ikke gemmes væk ligesom sidste år! Hmm..?!). Nu står den fint og spiller guitar(!?) i køkkenet :) 

 
 Det lykkedes! Der er julepyntet... Og det er hyggeligt!

 Når man ser på hjemmet som helhed er her dog knapt så jule-hyggeligt. Mere bare sådan lidt.. Rodet!?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar