onsdag den 1. januar 2014

Præstebesøg, genbrug og blog-making..

Efter julen og div. bagjulsarrangementer havde vi "endelig" en dag nææsten uden planer mandag d. 30. dec.

Klokken 10 mødte vi dog op ved Præstegården i Hoptrup og bankede præsten og præstekonen ud af sengen..

 "Godmorgen Hr. Præst!".

Ahr, det er måske også tvivlsomt - men vi måtte da ringe på døren 3 gange, og bordet i mødelokalet sku' også lige ryddes efter julen, før vi ku' få en sid-ned. Hr. præst undskyldte dog også og indrømmede, at han faktisk havde glemt os. Det gjorde dog ikke stort, for så følte jeg mig ikke så skyldig over, at vi ikke rigtig havde "forberedt" os til mødet... Men, vi blev klogere, fik valgt salmer og fik vist Agnes' far den lokale kirke.
Hr. Præst fik da også lige sneget ind i samtalen, at der var nytårsgudstjeneste nytårsdag efterfulgt af kransekage.. En pæn hentydning?! Men nå, det er jo Hr. Præsts job, og det gælder vel også for ham om at skaffe kunder i butikken... Vi skal dog vist desværre bare noget andet..?!
Men præsten er i hvert fald rigtig fin og flink, og jeg er så småt begyndt at glæde mig lidt til barnedåben..

Til aftensmad havde Agnes' mormor indbudt gæster, og med gæsterne kom meget passende dåbskjolen, som lillepigen skal i til marts. Den er helt klassisk og fin, og på bagen står broderet navne på de småbørn, der tidligere har været i den. Deriblandt jeg selv. Hyggeligt!

Imens Agens tog sin eftermiddagsskraber i barnevognen, udsalgsshoppede vi lidt i Haderslev.. Det blev dog til meget begrænsede udsalgsindkøb, til gengæld fik vi lidt med hjem fra genbrug:

Platte/tallerken af Hoptrup Kirke (lidt pudsigt at støde på sådan en lige i dag, hvor vi selv har været der. Om den er specielt køn, kan diskuteres, men den kom med hjem!), 2 par bukser og 3 bodies til Agnes til 5 kr stykket.
Man skal ikke være for fin til at gå i genbrug!
"Tante" Rikke er Agnes' hæklepusher. Hun hækler på livet løs og det nyder Agnes godt af. Her ses 3 af hendes kreationer -klapperslange, barnevognsophæng, og yndlingstæppet. 
Derhjemme har vi meget andet. Vi bli'r the shit i mødregruppen med al det hjemmehækleri!  (og vi behøves vel ikke afsløre, at det ikke er hjemmehæklet på Frederiksberg?! Ikke før den dag de bestiller hæklearbejde hos mig i hvert fald!). I Rikkes ære har jeg da også lige tilføjet et par hækleblogs til min blogliste - bare til lidt inspiration! ;)                                                                              

 Agnes holder nytårsfest i legetøjshelvede.. Men hun er begejstret. Hver gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar