fredag den 10. oktober 2014

Fødselsdagsfejring eller ikke fødselsdagsfejring?

"Tsk. Det er da ret overflødigt sår'n at holde fødselsdag for en 1-årig. Hun vil jo ikke kunne huske det alligevel".. 
Noget i den stil, fik en kollega fyret af idag, da jeg ude på arbejdet snakkede noget om at holde en bette fødselsdagsfest for Agnes. Tydeligvis en kvinde UDEN børn.
Jeg kan sgi da itte bar' la' være med at holde fødselsdag for yndlingsbarnet, bare fordi hun ikke vil ku' huske det senere i livet. 
Skal man så også droppe 2- og 3-år fødselsdagsfejringen?! Ahr, hva'!?

Så sidder min store teenagepige der i år 2030ish (what!? f.u.c.k), kigger i sin barnets bog/på "Agnes'univers" og undrer sig over, hvor alle billederne og beretningerne fra hendes tidlige fødselsdage er henne.. Ej, det dur bare ikke. Mon ikke også at nogen vil melde mig til Børns Vilkår eller lign. i så fald?!

Nå men, vi kommer altså helt sikkert til at holde fødselsdag for bettemusen - hun har tilmed fødselsdag en lørdag. Optimalt! Og nu sidder jeg så her og overvejer, om jeg bør være krea/overskudsmor og kreere nogle fine hjemmelavede invitationer i noget pap-værk/lave noget på en PC (but I do not have the skills), eller om jeg bare skal sende folk en sms med tid og sted..? 
Suk. First world war problems...

Til gengæld har jeg det en kende sjovere med at kreere en ønskeseddel til Agnes. That I can do. Og lige her fra sofaen sågar. Det' sjovt.
Tænk, hvad lavede man før internettet? Så man så KUN fjernsyn? Eller talte man med sin partner/familie? Uhh, gru. 

Nå men, ellers har jeg ikke så meget at berette.. Eller jow, det sku' da lige være, at stakkels Agnes-pigen slet ikke har været udenfor og lege i vuggestuen idag (okay, ikke verdens fedeste news, men altså.. Det ER jo trods alt Agnes' blog..). Næh, Goth-Amanda mente nemlig, at det var for koldt til bare bukser og regnbukser. Der skulle som minimum termobukser til idag. Og de ligger og lå altså herhjemme. 
Ahr men, hun må da ha' spist søm (sikkert ikke engang utænkeligt!), den pædagog. Der har jo for saten været 15 grader varmt derude idag. Hvad i alverden skal vi så iklæde Agnes, den dag det er frostgrader og snevejr, hvis ikke alm. tøj, regnbukser, cardigan og termojakke samt halsedisse, hue og handsker sku' være varmt nok, en dag, hvor efterårsvejret viste sig fra sin helt rigtige og skønne side!? 
Ja, jeg spørg' bare. Folk er sgu fjollede.. Og kuld'skær', åbenbart. 

Jeg har forresten lige læst lidt med på en rigtig dårlig "Mor-blog" (min blogkarma-intuition fortæller mig, at jeg ikke her bør lægge et link her). Hun har 200 følgere. Jeg har ikke én. Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal vælge at tolke det.. Tror jeg er endt ud i noget med, at (mor)mor nok ikke ved, at det er sådan noget man gør - følger nogen altså, på de her sociale medier/internet. 

Nu vil jeg imidlertid søge videre efter endnu flere fine fødselsdagsønsker til Agnes. Jeg er sikker på, at hun selv har overvejet samtlige af mine forslag(!?!)

Go' aften/weekend! 

"Folk er fjollede.." - Ja, jeg si'r det bar'.

1 kommentar:

  1. Jeg tror man bliver en bitter teenager, hvis ens forældre ikke kan fremvise billeder fra alle fødselsdage. Helst nogen med flødeskum i hele fjæset.
    Og hey, jeg er da heller ikke officiel følger, men du må da vide at jeg (og en jeg kender, der starter med R og ender på ikke) stalker Angnes' fede babyliv som besatte.
    P.S. Facebook-link mig lige den dårlige mor-blog. Det skal jeg da se!

    SvarSlet