mandag den 10. november 2014

At blogge eller ikke at blogge..

.. det bli'r til meget lidt herinde. 
Havde overvejet om jeg bare sku' lukke helt ned, nu hvor Agnes fyldte år. Et år med baby-blog - det havde været ok. Men men.. Det er bare så nemt et sted lige at berette lidt om hverdagen samt at smide lidt billeder ind.. Hvis jeg dropper dette helt, så skal jeg jo først for alvor til at fatte pen og papir istedet. Så går det alligevel jævnt hurtigere med mit 8-finger-system. 

Der er sket en smule siden sidst.. Tror jeg vil berette om det i noget listeform, endnu engang..

AGNES HAR..

... holdt sin først fødselsdag, ikke overraskende, d. 1. nov. 

... ca. 9 tænder. 5 forneden og 4 foroven. Cirka.. 

... forfærdeligt store kvaler ved at få børstet selvsamme 9 tænder. Det er en kamp hver aften, når bisserne skal børstes, og aller nemmest går det faktisk, når hun sætter i et ordentligt hyl -  med åben mund, vel at mærke. Det er dog dagens eneste overgreb, og hun præsterer altid kun krokodilletårer, så vi er ikke til at rokke ved - ikke at børste tænder er vist kun at gøre hende en bjørnetjeneste. 
Glæder mig dog til at kunne fortælle hende historien og Karius og Baktus.. Måske det kan få hende på andre tanker. 

... stor glæde i at sige "hi" til Gud og hver mand.

... idag sagt noget, der kunne lyde som "far" (satans!!). I hvert fald siger hun (næsten) konsekvent "ba", når hun bliver bedt om at sige far.

... en forfærdelig hård pande, når hun vælge at uddele "skallere". Hun er muligvis det, man vil kalde for tykpandet. I hvert fald ser det ud til at gøre væsentlig mere ond på mig, end på hende, når hun nikker skaller!

... mega lange ben og lille, slank mave (undskyld, men jeg spørger lige igen - hvis baby er hun egentlig!?), hvilket forårsager, at hun snubler i mange af hendes bukser.

... bl.a. brugt den netop overståede weekend i Hareskoven sammen med kusinerne. Hun gik og gik og gik, sparkede til nedfaldne blade og hilste på hunde. Det var fedt,

... fået sin første større skade.

... oplevet sin første tur i ambulance.

... været på skadestuen for første gang.

... fået sine første to sting. Over næseryggen..

... har generelt lidt for meget fart i benene og lidt for megen lyst til at klatre; kombineret med manglende evner og overblik er det en farlig cocktail.

Agnes og kusine Filippa i en ruin i Hareskoven. 
Svært at gå på ujævnt underlag...
Efterårsstemning i Hareskoven
Agnes og kusine Nora foran vinterens kommende kælkebakke..

Der er desuden lagt billeder op, fra Agnes' fødselsdag, i forrige indlæg.

Go' aften!

1 kommentar: