tirsdag den 12. august 2014

HOME ALONE..

Så, nu sker der snart noget cra-zyyy...! Jeg skal være selv hjemme (ja, det' så sønderjysk og betyder, at jeg skal være "alene hjemme".. Hvad man da ikke skal forklare, når man flytter til "udlandet"!)..
Selv hjemme!!
Og, ikke bare for en aften, eller sågar et døgn. Næh nej, 5 døgn! Uhhhh.. Det bli'r for vildt!

Agnes smutter nemlig med sin fader til Als imorgen. De skal besøge farmor og farfar og i weekenden skal de til fødselsdag ved Agnes' ene oldemor. Det skal nok bli' en fornøjelse for dem, og faderen, han har vist behov for at komme ud. Det er meget muligt, at overenskomster, ligestilling osv. gør manden i stand til at gå 3 måneder på betalt barsel, men det ændrer altså stadigt ikke ved, at det dybest set nok mest er et job (og ja, det ER sgu tilnærmelsesvis et job -spørg bare faderen!!) for kvinden/moderen. Han klarer det dog rigtig fint, og lillepigen er glad og tilfreds (og får som oftest rent tøj på hver anden dag..) - han har bare lige behov for en lille udflugt; derfor bortfører han altså imorgen mit barn. Jeg er på én gang helt oppe i skyerne over det, men samtidig gruer jeg også allerede for savnet. En lidt ambivalent lykkefølelse.

Og hvad jeg da ikke alt skal foretage mig. Jeg skal HELT sikkert shoppe. Og på loppemarked. Måske på café. Eller ha' nogen over til noget mad.. Læse min bog færdig (nåja, bare små 300 sider), se TV (og JEG bestemmer), lære at hækle (igen), ta' opvasken, male noget.. Og indhente sådan ca. 9 måneders tabt eftermiddagslurs-søvn. Ku' egentlig også være fedt at drikke en øl (eller flere..).

Men skal vi væde med, at intet af det kommer til at ske?! Bortset fra måske det med opvasken. Og nåja, shoppingen - dét sker!.. Istedet ligger jeg sikkert på sofaen og har ondt af mig selv, fordi farmand har bortført min præmiebaby/mit liv til udkantsdanmark.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar